Peştera Râşnoavei

Orașul Râșnov, România

About

Peștera Râșnoavei este situată în Munții Postăvarul, aproape de localitatea Râșnov, județul Brașov. Cavitatea se întinde pe o lungime de aproximativ 390 m și este frumos decorată cu concrețiuni.

În sezonul ploios nu este accesibilă, existând pericolul inundației. Cei care se încumetă să exploreze această peșteră au nevoie de un minim de echipament: îmbrăcăminte impermeabilă, bocanci sau cizme, lanternă și un ghiozdan cât mai micuț cu provizii pentru a economisi spațiu.

Se poate ajunge la Peștera Râșnoavei pe traseul montan cu plecare din Râșnov, pe traseu marcat, Valea Cărbunarii, până la Peștera Râșnoavei (aprox. 1 oră). Un alt traseu montan cu plecare din Râșnov, este către Valea Cetății (spre Bisericuța Păgânilor - o stâncă ce poartă această denumire), care se întâlnește cu traseul de pe Valea Cărbunarii în platoul mare, apoi spre Peștera Râșnovei (aprox. 3 ore).

Similar Suggestions

Peștera Bârlogul Ursului, monument al naturii, este o arie protejată de interes național ce corespunde categoriei a III-a IUCN (rezervație naturală, tip speologic) situată în partea central-nordică a județului Brașov, pe teritoriul administrativ al comunei Apața. Peștera Bârlogul Ursului cunoscută și sub numele de „Peștera din fața Scocinei”, cu o suprafață de 1 ha, este situată în partea centrală a Munților Perșani, la o altitudine de 726 m și este alcătuită dintr-o rețea de galerii orizontale, situate pe două nivele, de forma unui labirint. Rezervația prezintă un dublu interes științific: unul speologic, pentru formațiunile (draperiile) parietale de pe pereții peșterii, și altul geologic, datorită stratelor calcaroase. Sursă foto-video: https://www.youtube.com/Six Bv
Ormenis, Romania
Nearby one can also find the extinct volcano, in an area with a poorer, reddish vegetation. In the past, volcanic slag has been exploited in these places.Even if there is no water, the fauna continues to exist and resist the environment. Geologists say the place is similar to the one from the Etna volcano, where the same types of rocks and colors are found. Specialists have discovered several types of slag, such as ash, volcanic bombs, pumice stone, basalt, hardened lava, and many more.
Racoș, România
Rezervaţia  „Valea Zimbrilor” a luat fiinţă în noiembrie 2008, la Vama Buzăului, ca parte a unui proiect de dezvoltare turistică a zonei, la care au participat primăriile Prejmer şi Vama Buzăului, Consiliul Judeţean Braşov şi Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov.  Cu o suprafaţă de 10 hectare de păşune şi autorități ce doresc accesarea fondurilor europene pentru lărgirea împrejmuirii cu încă 80 de hectare de pădure, alocate în acest sens de comuna Prejmer, Rezervatia "Valea Zimbrilor" este a patra din România. Planul celor care o administrează este ca în viitor să lase zimbrii în libertate, animalele urmând a fi incluse într-un program de repopulare a Munţilor Carpaţi. Rezervaţia  în prezent  numara 14 exemplare de zimbri, Cerbi și căprioare împart același areal cu legendarul animal, protejat în toată Europa şi care, în condiţii optime, poate ajunge să cântărească şi 900 kilograme. Primul zimbru născut în rezervaţia de la Vama Buzăului se numeşte Genţiana. În rezervaţie nu se poate intra cu maşina sau bicicleta, pentru a asigura atât mediul natural al animalelor, cu cât mai puţini factori agresivi externi, cât şi liniştea specifică zonei. Vizitatorii şi turiştii pasionaţi de recreere pot profita de bănci şi foişoare la umbră, iar cei mici de leagăne. Programul de vizitare al rezervaţiei este de la 9:00 la 20:00 în fiecare zi a săptămânii, de luni-duminica. Pe lângă zimbri în rezervație vei întâlni aici o familie de cerbi, o familie de reni, păuni, mufloni.  cerbi lopatari. Familia mufloni lor sa mărit cu un nou membru un puiuț alb  Începând cu data de 01.05. 2025 prețul uni bilet de acces în rezervatie costa:   30lei adulți și 20 lei copiii Pe lângă toate acestea.  În centru de informare turistica mai avem  expoziție de animale sălbatice impaiate  și magazin de suveniruri. Apoi pot lua masa la punctele Gastronomice aflate în comuna noastră.  *Sursă text și foto:
DC49A, Vama Buzăului, România
Peştera Liliecilor, sau Peştera cu lilieci este situată în spaţiul administrativ al satului Peştera, din comuna Moeciu, la 5 km de comuna Moeciu, pe versantul estic al dealului Bisericii, în partea de nord-vest a platformei Branului şi la o altitudine de 950 m. Peştera s-a format ca urmare a fenomenului de eroziune a muntelui calcaros de către unul din afluenţii pârâului Văii cu Cale, care astăzi este un pârâu temporar. Numele peşterii provine din existenţa în peşteră a unei numeroase colonii de lilieci. Cunoscută şi sub numele de Peştera Mare din satul Peştera sau Peştera Bădichii, peştera a fost semnalată cu multe secole în urmă, dar a fost explorată şi studiată abia la sfârşitul secolului trecut, de către speologul Iuliu Czaran, care a şi realizat primul marcaj spre peştera Liliecilor. Peştera Liliecilor este o peşteră uşor de vizitat, are o lungime de 370 m, din care 109 m de galerie activă şi o denivelare de 10 m. Accesul în peşteră se face printr-un culoar îngust, după care se ajunge într-o grotă, nu foarte mare, cu podea ascendentă. De aici mai porneşte o galerie, spre nord, care are o lungime de 15 m şi care se termină cu un horn. Peştera este o peşteră caldă, cu umiditate moderată şi este presărată cu multe formaţiuni calcaroase, cu "lacrimi ale pământului" şi cu camere care au tavan cu colorit diferit. Prin peşteră curge un pârâiaş plin de mâl. Deşi nu este necesar un echipament special, o lanternă fiind suficientă, este bine să aveţi un echipament de protecţie, pentru a evita murdărirea cu argilă şi guano (excremente ale liliecilor, justificate de existenţa în peşteră a numeroşi lilieci solitari sau grupaţi în colonii). Sursă text și foto: http://www.visitbran.com/
Moieciu, Romania
Vârful Măgura Codlei, cu altitudinea de 1.292 m, face parte din Munții Perșanilor, din gruparea muntoasă a Carpaților de Curbură, reprezentând grupa sudică a Carpaților Orientali. Constituie un punct principal de atracție al orașului mai ales pentru iubitorii de munte și trasee montane. Măgura Codlei are și rol de barometru al Țării Bârsei. În funcție de prezența sau lipsa căciulii de nori, vremea va fi închisă sau senină. Zona Măgurei Codlei este sub influența unor curenți de aer ascendenți și descendenți foarte puternici, care pun în pericol aparatele de zbor. O parte din suprafaţa administrativă a U.A.T. Municipiul Codlea este inclusă în Reţeaua Ecologică Europeană Natura 2000 (Sit Natura 2000)
Munții Măgura Codlei, România
5.0 1 review
Dino Parc Râșnov a fost inaugurat în 2015 și este cel mai mare parc cu dinozauri din Sud-Estul Europei, dar și un muzeu în aer liber, unic în România. Situat pe Strada Cetății, în apropiere de Cetatea Râșnov, parcul are o suprafață de 3,5 hectare și găzduiește 100 de dinozauri atestați științific, reproduși în mărime naturală conform ultimelor descoperiri paleontologice. Pe lângă traseul impresionant cu 100 de dinozauri, parcul dispune și de locuri de joacă pentru copii, căsuțe în copaci cu expoziții științifice, un cinematograf 9D și un cinematograf 360°, trasee de aventură, tiroliană, labirint cu lasere, soundbox, expoziții unicat și alte zone interactive. Permanent sunt aduse noi expoziții științifice, naționale și internaționale. La Dino Parc Râșnov este expusă reproducerea celui mai mare animal zburător din lume, Hatzegopteryx thambema, care putea face ocolul pământului în zbor fără oprire, dar și un meteorit real, extrem de rar, descoperit în România. Tot aici îl veți găsi și pe Seismosaurus, uriașul sauropod de 45 de metri lungime, care crea un mic cutremur la fiecare pas făcut. De asemenea, în parc există un vulcan interactiv ce simuleaza o erupție și o platformă care exemplifică trei tipuri de cutremure: unul provocat de mișcarea plăcilor tectonice, unul provocat de o turmă de Seismosauri care aleargă și un cutremur provocat de o erupție vulcanică. ENG  Dino Parc Râșnov was opened in 2015 and is the largest dinosaur park in South-Eastern Europe, but also an open-air museum, unique in Romania. Located on Cetății Street, near Râșnov Fortress, the park has an area of 3,5 hectares and hosts 100 scientifically certified dinosaurs, life-size reproduced according to the latest paleontological discoveries. In addition to the impressive route with 100 dinosaurs, the park also has playgrounds for children, tree houses with science exhibitions, a 9D cinema and a 360° cinema, adventure trails, zip line, laser maze, soundbox, unique exhibitions and more interactive areas. New scientific national and international exhibitions are constantly being brought. At Dino Parc Râșnov is exhibited the reproduction of the largest flying animal in the world, Hatzegopteryx thambema, which could go around the earth in flight without stopping, but also a real meteorite, extremely rare, discovered in Romania. Here you will also find Seismosaurus, the huge sauropod 45 meters long, which used to create a small earthquake at every step. In the park is an interactive volcano that simulates an eruption and a moving platform that simulates three types of earthquakes: one caused by the movement of tectonic plates, one caused by a herd of running Seismosaurus and an earthquake caused by a volcanic eruption. Preț intrare DINO PARC RÂȘNOV Adult - 36 lei  Copii/ Children (3 - 18 ani/years) - 28 lei  Copii/ Children(< 3 ani/ years) - gratuit/ free  Ofertă: La fiecare grup de 10 copii, un bilet de adult gratuit
Strada Valea Cetăţii Râşnov · Râșnov, Rasnov, Romania, 505400
5.0 1 review
Coloanele de bazalt de la Racoş, din frumosul defileu al Oltului săpat în Munţii Perşani, impresionează prin înălțimea lor de 10 – 15 m. În apropiere poate fi văzut şi un fragment al edificiului vulcanic de unde până nu demult s-a exploatat zgura bazaltică.
Racoș, România
*Începând cu data de 21.10.2021 , din cauza incidenței de peste 6 la 1000 -Sars-Cov , Canionul Șapte Scări și tiroliana sunt închise pe perioadă neprecizată ! Canionul și Tiroliana Șapte Scări Canionul 7 Scari este un defileu sapat in calcare jurasice din partea vestica a muntilor Piatra Mare, in judetul Brasov,Romania. Lungimea lor este de 160 metri cu o diferenta de nivel de 58 metri, la o altitudine de 948 metri. Defileul este format din 7 trepte cu inaltimi intre 2,5 si 15 metri. Parcurgerea Canionului 7 Scari se face pe scari si platforme din metal montate in anul 2013. Nu se impune echipament specializat insa vizitatorii trebuie sa fie echipati cu bocanci/semighete, haine impermeabile. Pentru copii se recomanda ham de siguranta. Exista pericol de alunecare, caderi de pietre si arbori. Tot aici gasim si cea mai lunga tiroliana din tara. Aproximativ 4000 de metri de cablu, 37 de tronsoane pentru adulti si copii. Program zilnic  10:00-18:00 Tarifele de vizitare Canion 7 Scări: 10 lei /adult 5 lei / copil, elev, student * 5 lei /grup adulţi ** 2 lei / grup copii *** Informatii suplimentare: *Se considera copil de la varsta de 0 ani -14 ani. După aceasta varsta face dovada calitatii de elev/student cu carnetul de elev/student sau legitimaţie de student. **Grup organizat de minim 10 adulţi însoţiţi de ghid turistic atestat, care prezintă la achiziţionarea biletelor atestatul de ghid turistic. ***Conform Ordinului 3060 din 03.02.2014 – Condiţii de organizare a taberelor, excursiilor, expediţiilor si a altor activitati de timp liber in sistemul de invatamant preuniversitar.  
Strada Piatra Mare 24, Timișu de Jos 505302, România
5.0 4 reviews
The Citadel of Râşnov is the most well-known touristic attraction from the city which carries the same name. It is also known as “The peasant Citadel Râşnov”, and it is a national monument belonging to the A class. The only access path into the citadel is the currently used road, which was dividing into other three roads: one towards the fair, one towards the road between Cristian and Brașov, and one towards Cetății Quay. The field around the citadel, now covered with trees, used to be only an empty cliff covered only with wild rose bushes. Because of this, the place was called before The Valley of Roses. In 1388 appeared the first documentary proves of the settlement, under the name of Villa Rosarum, or Rosendorf, in translation The Village of Roses. Etymologically, the word rosé comes from the Celtic rhodd or rhudd, which means red, and the word rose come from the neo-Greek trandaphilos, in translation 30 leaflets. THE DACIAN CITADEL On the Citadel Hill, archeological researches have proven the existence of some fortification elements from the Bronze Age. The defensive system included three moats and defence waves in the vulnerable place, meaning in the east. The Dacian fortification precedes the Romans’ conquest, and it seems to end close to the Dacian Wars. The settlement included principal living areas and cottages. The last archeological researches, which date back from 2010, seem to confirm the existence on the Citadel Hill of the famous “Comidava”, a Dacian settlement mentioned among the “bright cities of Dacia” by the geographer Claudius Ptolemeu from Egypt’s Alexandria. Latinized, the toponym has become “Cumidava”, and under this name it appears on a monument which dates back from the time of the Roman emperor Alexander Severus (222 - 235 B.C.). THE TEUTONIC CITADEL The medieval fortress is supposed to be built in 1211–1225, in the time when the Teutonic chevaliers ruled Bârsa County. After the crusaders have left, the wooden fortress was rebuilt or transformed into one made of stone. There is no documentation to confirm this hypothesis, but the fortification of the peek starting in the antiquity, the military orders received by the German community in Bârsa County in the second half of the XIII century, the construction technique, the foundation and the elevation of the first building, identified by most of the historians in the XIII century, could be solid arguments to support the existence of a citadel previous than the one first mentioned in documents. THE BURGH ON THE PEEK The first documents mentioning the Râşnov Citadel refer to a strong fortification, resistant to an enemy’s siege, which saves the lives of the inhabitants sheltered inside its walls. The Citadel dates back from 1335, when during a Mongolian invasion in Transylvania, Bârsa County was completely devastated. The first Turkish siege is mentioned in documents in 1421. The citadel has heroically resisted, and the Turkish have stopped the siege and headed towards the yet not fortified Braşov, which they have destroyed. The Turkish have also sieged with no success the Râşnov Citadel in their campaigns from 1436 and 1441. During the natural catastrophes but also the military invasions, the settlement’s only chance to survive was the sheltering of its inhabitants in the citadel on the peek which dominates the road of Bran. The citadel, built on an abrupt cliff, is accessible only on its eastern side. Therefore, its architecture was adjusted to the relief, the fortification targeting the efficiency of the hill’s defence, without any architectural beauty claims. Imposing through its placing, emphasized by the clear cliffs, the citadel has had walls with the average height of five meters, a maximum number of eight bastions and a strongly fortified entrance. For the construction, different types of rocks were used. For the framings in the Báthory Tower and the Weapons Tower, a volcano tufa with spongy aspect was used. Rock was used for the barbicans, the Axel edged Tower, and most of the constructions in the citadel. The main material used for binders, the limestone, was cut directly from the Citadel Hill cliff, processed in a burnt furnace, and then mixed with sand and water in a lime chest. The furnace was located under the Lower Citadel’s gothic cathedral and the lime chest to the north of the Big Barbican. The citadel has two yards: an exterior and an interior one. In the exterior yard, also called the “front yard of the citadel” or the “citadel garden", the cattle was sheltered. Starting in the XIV century, in the exterior yard, a chapel was built. Concerning its shape, it is triangular, rising until the cliffs inside the citadel, and having a rounded edge towards the Báthory Tower. This construction technique hasn’t been used since the XVI century, due to its low efficiency against the artillery. After the modernisation of the siege techniques, the down citadel has become vulnerable and hard to protect. The walls were protecting the enemy and represented a great danger for the citadel’s defendants, fact demonstrated by the siege of Gabriel Báthory, in 1612. The solution found by the citadel’s inhabitants was to partially knock down the walls of the down fortress to ensure the visibility. The material remained after the walls’ demolish was used to modernize the Upper Citadel. THE FOUNTAIN The greatest disadvantage of living in the citadel was the lack of current water into the fortress. When the sieges were extended, and the water reserves were ending, the refugees from the citadel were going out during the night on the main gate and were bringing water from a spring only they knew. In March 1612, the ruler of Transylvania Gabriel Báthory, an enemy of the Germans, trying to restrict the freedom of the Transylvanian Saxon community, has organized a military campaign in the south of Transylvania. The Citadel of Râşnov has been protected by the inhabitants of Râşnov, Ghimbav, Cristian, and a draft of Romanian troops, which have been part of the army of Muntenia’s ruler, Radu Şerban. The German chroniclers state that the cannon balls from Báthory’s army have caused little damage to the walls, but the siege has become extremely efficient after a part of the enemy’s troops have occupied the eastern gradient, blocking the defenders’ access to the spring. On April 3rd, 1612, after multiple negotiations with the Hungarian ruler, the leaders of the Râșnov community have surrendered the citadel. The inhabitants of Râşnov took charge of the citadel again in June 1613, after a deal with the Hungarian ruler. Therefore, the Germans were paying a 3000 florins redemption for the citadels Râşnov and Bran. The battles in 1612 have proved the necessity of a fountain. The citadel’s fountain has been delved in 1623 – 1640, until a depth of 76 fathoms, meaning 146 meters. Despite the legend of the fountain delved by two Turkish prisoners, who have been promised the freedom when the work has been done, the fountain was actually completed by German masters hired by the mayor of Râşnov. It has been used until 1850. The water in the fountain was full of limestone, and it has been used only for animals and washing, and only in extreme cases for drinking. HISTORICAL CONFESSION In the XVIII century, the changing of the political and military situation in the South-east of Europe towards the Habsburg Empire, the securing of the southern borders, allowed a continuous economic development of Râşnov, a border borough, but also due to the diminish of the military invasions’ danger, a decrease of the Râșnov community for the maintenance of the medieval citadel. Moreover, in 1802, an earthquake has destroyed a part of the cannon balls and it rushed the transformation of the abandoned citadel into a ruin. In the citadel lived only one guardian who rang the bell in case of fire. During the revolution in 1848 – 1849, Râşnov has been crossed by the Hungarian revolutionary army, but also by the imperial Austrian and Russian troops. Because of this, the settlement’s inhabitants preferred to take refuge together with their precious objects behind the fortress’s walls. ROYAL RESIDENCE? Impressed by the advantages gained by the inhabitants of Bran after transforming the Bran castle in a private residence of Queen Mary, the City Council of Râşnov, after meeting in a festive reunion on August 2nd, 1923, decided to give the Citadel of Râşnov to the Eire Prince Carol of Romania, hoping that the future king Carol II will transform the citadel into a “resting residence, as a relaxing place in the healthful corner of the Bârsa County”. Carol however has never shown interest in living in a medieval citadel, just as he has never shown enthusiasm towards his mother’s, Queen Mary’s idea to transform the Bran castle into a royal residence. THE CITADEL RESTORATION In 1937, after visiting the Citadel of Râşnov, Octav Şuluţiu has left for the posterity a beautiful description, but also a wise suggestion: “It would be a pity for this historical confession to be destroyed. A reconstruction of it should be necessary. But not a renovation which would fake it, by bringing new elements. To be remade everything there is, and that’s it”. The earthquake on November 11th, 1940 has strongly damaged the citadel. The renovation mentioned by Octav Şuluţiu has become absolutely mandatory. Delayed by the war and the confusing years of instauration of the communist regime, the restoration of the Citadel of Râşnov took place only in 1955 – 1956. THE CITADEL AND THE MOVIE The Citadel of Râşnov entered the history of the Romanian cinematography as the favorite decor of the director Sergiu Nicolaescu for his historical movies Dacii (1966) and Nemuritorii (1974). In 1967, in Râşnov has been directed the movie Columna; a coproduction Romanian-German-Italian directed by Mircea Drăgan, and having in the main roles Ilarion Ciobanu, Richard Johnson, Florin Piersic, Antonella Lualdi, Gheorghe Dinică. The movie was nominated the next year for the “Golden Globe” and “Oscar” for the best foreign movie. During the filming, in the citadel have been discovered traces of Dacian living. THE LAST SIEGE In 2000 – 2007, the medieval fortress has been damaged by the illegal interventions of the citadel’s renter SC Drumuri Publicitare SRL, represented by Alberto Drera. On the ruins of the evangelic chapel has been built a tower in which glass fiber reservoirs were installed, in the interior yard a restaurant-terrace has been built, in the chambers accommodation spaces were going to be built, the catholic chapel in the citadel’s garden was completely destroyed and the terrain was leveled with the excavator, causing a massive reduction until complete annulation of the possibility to study the layering of the archeological site, in the Triangular Tower Vellux windows have been installed etc. The Mayor of Râşnov, the owner of the citadel has canceled in 2004 the concession contract and starting the summer of 2008 it has completely overtaken the administration of the historical monument. Text source: http://www.rasnov-turism.ro/
Cetatea Râșnov, Râșnov 505400, România